Deweloperskie ładowarki samochodów z magazynami energii.

Dzięki magazynom energii możliwe jest zmniejszenie kosztów energii elektrycznej i m.in. ładowanie samochodów elektrycznych w czasie kiedy energia jest najtańsza. Dodatkowo, jak wynika z przeprowadzonej analizy, efektywne zarządzanie energią z wykorzystaniem magazynu energii umożliwi budowę systemu ładowania pojazdów elektrycznych w obiektach o wielu stanowiskach postojowych zarówno w budynkach, jak i strefie bezpośrednio do nich przylegającej oraz wypełnienie obowiązku udostępnienia stanowisk dla ładowania tych pojazdów.

Po polskich drogach porusza się już ponad 12 tys. samochodów osobowych w pełni elektrycznych. Każdy z koncernów samochodowych oferuje samochody z napędem elektrycznym – od hybrydowych o zasięgu ok. 50 km, do całkowicie elektrycznych o zasięgu ok. 400 km. Decydując się na zakup samochodu elektrycznego często zastanawiamy się – gdzie będziemy go ładowali?

W połowie 2022 r. w kraju było dostępnych ok. 1,5 tys. publicznych stacji ładowania, z czego tylko 33% były to stacje szybkiego ładowania o mocy 40-50 kW, gdzie mogliśmy naładować pojazd w ciągu 1-2 godzin samochody o zasięgu do 200 km i odpowiednio dłużej samochody o większym zasięgu. Ze stacji wolnego ładowania, czyli od 3,7 do 22 kW, możemy naładować pojazd w ciągu 6-8 godzin, co jest najkorzystniejsze dla akumulatorów naszego samochodu.

Warto wiedzieć, że:

  • 24% stacji ładowania znajduje się w galeriach handlowych. Wymaga to jednak codziennej wyprawy do galerii handlowej i spędzenia tam kilku godzin w celu naładowania pojazdu;
  • 21% stacji ładowania znajduje się na terenach hoteli, głównie dla gości hotelowych. Jeśli są ogólnodostępne to trzeba zapłacić za kilkugodzinny parking.

Naturalnie szczególnie wygodnym rozwiązaniem jest sytuacja, gdy mieszkamy w domu jednorodzinnym z garażem i możemy naładować samochód z instalacji domowej, albo pracujemy w firmie, która posiada ładowarki do samochodów.

Kategorie
Archiwum
powrót do listy artkułów